2.2 Objectius

  • Llegir i comprendre un text expositiu.

  • Familiaritzar-se amb el llenguatge i l’estructura del text expositiu i explicatiu.

  • Conéixer les estratègies adients per a dur a terme una exposició oral.

  • Identificar els pronoms demostratius, possessius, indefinits, quantitatius, numerals, relatius i interrogatius.

  • Reconéixer i aplicar les normes ortogràfiques de l’accent diacrític i la dièresi.

  • Utilitzar amb precisió els mots polisèmics.

  • Fer un ús responsable de les eines telemàtiques de comunicació.

2.4 Continguts

Conceptes

  • Els textos expositius i explicatius.

  • Els pronoms demostratius, possessius, indefinits, quantitatius i numerals.

  • Els pronoms relatius.

  • Els pronoms interrogatius.

  • La polisèmia.

  • L’accent diacrític.

  • La dièresi.

  • La coma.

Procediments

  • Anticipació de la lectura a partir d’indicadors diversos: l’autor i la seua obra, temàtica de la lectura.

  • Lectura d’un text expositiu i regulació de la pròpia comprensió.

  • Anàlisi i comprensió del contingut de la lectura a partir de la resposta a unes preguntes.

  • Reflexió personal a partir del contingut de la lectura.

  • Anàlisi d’un text expositiu i identificació dels recursos i de l’estructura.

  • Elaboració d’un text expositiu seguint un procés pautat.

  • Anàlisi dels tipus de pronoms.

  • Reconeixement de la funció del relatiu en una oració.

  • Identificació de les accepcions dels mots polisèmics.

  • Identificació i ús de mots d’ús habitual amb accent diacrític.

  • Identificació de la norma de la dièresi i de les principals excepcions.

  • Ús correcte de la coma en enumeracions i oracions explicatives.

Valors

  • Valoració de la comunicació interpersonal.

  • Interés i respecte per les produccions dels altres.

  • Gust per millorar les produccions orals i escrites.

  • Interés per conéixer la llengua com a sistema.

  • Interés per expressar-se amb precisió fent un ús correcte de les diferents accepcions dels mots polisèmics.

  • Interés per millorar l’ortografia.