4.2 Objectius

  • Llegir i comprendre un text narratiu.

  • Familiaritzar-se amb el llenguatge i l’estructura del text instructiu.

  • Conéixer les estratègies adients per a expressar oralment unes instruccions.

  • Identificar les preposicions i les conjuncions com a partícules d’enllaç i reconéixer-ne el tipus.

  • Reconéixer el so obert i tancat de la vocal o.

  • Utilitzar amb precisió els mots antònims.

4.4 Continguts

Conceptes

  • El text instructiu.

  • Les preposicions i les locucions prepositives.

  • Tipus de preposicions.

  • Les conjuncions.

  • Tipus de conjuncions.

  • L’antonímia.

  • Tipus d’antònims.

  • La vocal o.

Procediments

  • Anticipació de la lectura a partir d’indicadors diversos: l’autor i la seua obra, temàtica de la lectura.

  • Lectura d’un text narratiu i regulació de la pròpia comprensió.

  • Anàlisi i comprensió del contingut de la lectura a partir de la resposta a unes preguntes.

  • Reflexió personal a partir del contingut de la lectura.

  • Anàlisi d’un text instructiu i identificació dels recursos i l’estructura.

  • Reconeixement de la funció de la preposició en una oració.

  • Reconeixement de la funció de la conjunció en una oració.

  • Establiment de la relació d’antonímia entre paraules i expressions.

  • Ús del diccionari de sinònims i antònims.

  • Escriptura correcta de mots d’ús habitual que contenen la vocal o.

  • Realització correcta de la pronúncia oberta o tancada de la vocal o.

  • Ús correcte del punt i coma.

Valors

  • Valoració de l’humor com a recurs literari.

  • Interés per a conéixer l’obra d’autors destacats del panorama literari.

  • Interés per revisar i millorar les produccions pròpies.

  • Esforç per adequar els recursos expressius a la situació comunicativa.

  • Interés per conéixer la llengua com a sistema.

  • Interés per ampliar el vocabulari.

  • Interés per millorar l’ortografia.